maandag 23 december 2013

Lessen in (Amsterdamse) fonetiek

Als mijn vader boodschappen doet, maakt hij soms kennis met bijzondere groenten. Die zijn soms zo exotisch dat je er zonder de plaatselijke Turkse supermarkt nog nooit van zou hebben gehoord. Hieronder een verzameling van de afgelopen tien jaar. Misschien een handig lijstje als u van plan was om zogenaamde 'vergeten groenten' op het Kerstmenu te zetten.

  • andayvi
  • borekool
  • persinnasappels
  • snijbohnen
  • seldorie
  • spuruitjes
  • sneijbon
  • krulpiet
  • osterzvamen
  • kestanje
  • harikoferts
  • pamadori
  • shery tomaten
  • mairapen
  • cocosnout
  • sarlotten
  • aubirgiene
  • aupetjes
  • corcetten
  • kwekperen


Eet smakelijk!



5 opmerkingen:

  1. Ik begrijp wat bedoeld wordt, en daar gaat taal over.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat goed Selma. Ik moest bij de 'aupetjes' toch heel hard nadenken. Maar mijn zoon wist het meteen, toen ik het hardop las. Prettig kerstfeest.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tien keer luidop aupetjes gezegd en nog stééds geen idee.
    Vond (a dirty mind is a joy forever) Krulpiet wel leuk
    maar durf dat dan weer niet tien keer luid te zeggen, zelfs niet alleen in m'n huis....

    Ik zal me beperken tot het eten van corcetten en spuruitjes. Die ken ik wèl :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier komt lezen! Nog leuker als je laat horen wat je er van vindt.