woensdag 11 januari 2012

Stroopspoor

Er wordt aardig wat afgezocht op zoeksites.
Maar met welke zoektermen belanden mensen nu híer?
Want dat kan ik dus gewoon zíen, hè.
Gelinkte sites, Ip-adressen,.... you name it.
Wat nou privacy!

Ja, beste lezer, angstig achterom over de schouder kijken heeft weinig zin. Het gevaar zit in uw eigen vingers. U creëert het zelf. Door de unieke volgorde waarmee u het toetsenbord beroert, trekt u een spoor van dikke stroop achter u aan. Stroop waarmee u als kind zo mooi uw naam op de pannenkoek (toentertijd nog pannekoek geheten) schreef en die dan toch uitliep, over uw handen, op broek, stoel, vloer. Waarna twee über-kleverige handjes hulpeloos in de lucht werden gestoken. En ik weet waar ik het over heb. Ik bakte dit jaar, dat slechts een week aan de gang is, al twee maal pannenkoeken voor mijn koters...dus!
Maar weet je, tegen dat stroopspoor op het wereldwijde net, daar helpt echt geen lieve moeder meer aan. Dat blijft kleven als superlijm.

Doch laten wij het hier luchtig houden.
Want wat zóu dat nu helemaal?
Het ganse internet één grote hoop stroperige mierzoete draadjes....
Ik heb beeld.

Neemt niet weg dat het van deze kant bezien best grappig is.
Te kijken wat voor zoektermen de hier belande (be)zoeker heeft ingetypt.

De huidige top tien:

  • beestjes in de badkamer luizen
  • heilige irene
  • hundertwasser
  • justitianus
  • kangoeroe amstelpark
  • man auto in de prak
  • spongebobs
  • titten
  • totenstreifen
  • wat betekent gutte rutch

Maar de mooiste vond ik toch wel deze:

  • dromen over een kind met koude voetjes
Kan me niet heugen daar ooit over te hebben geschreven.
Zou ik natuurlijk kunnen overwegen.

Dag beste bezoeker,
nog bedankt voor de tip.
Zo is de cirkel weer rond
Eet smakelijk
Surfse en
Droom zacht.



































































































































































15 opmerkingen:

  1. Wat een schattig kind! En wat een originele zoektermen dat je lezers hebben ingetikt, zeg. Bij ons is het de laatste tijd wat minder bijzonder. Gewoon 'op ons eentje' of 'nieuwe mensen ontmoeten'. En de topper: Badoo.
    De link met dingen waar we over geschreven hebben, is altijd overduidelijk.
    Maar als ik de lange lijst met zoektermen bekijk, is dat niet altijd zo. Hoe men via de zoekterm 'onder water uit een auto ontsnappen' (zo luguber) bij ons terechtkomt, snap ik echt niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die foto's! Hoe lief! En prima hoor, dat stroopspoor. Mijn moeder zei vroeger al dat ik 'stroop aan de kont' had en daar laat ik dan nu een mooi spoor mee achter!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Lies
    LOL M/v houdt adem in terwijl auto te water is geraakt. Terwijl het voertuig langzaam wegzakt in de modder wordt de hippe I-phone om raad wordt gevraagd. Om tot zijn/haar verbazing te belanden bij tips voor singles. Als dat maar goed komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Sanneke
    Met dank aan jou, Novy, Susy e.v.a. heb ik hierbij, na vijf jaar bloggen, het anonieme tijdperk afgesloten. Alhoewel, (echte) namen (de naam van jouw zoon lijkt op die van mijn zoon) komen er nog even niet bij. Alles met mate ;-) Maar ik zal nu wat vaker lieve koppies posten. Leve de stroop!

    En als je dit leest (mailen kan ik je niet): Vanuit je reacties (ook bij Novy) kun je niet doorklikken naar je blog. Weet niet of je dat met opzet hebt gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je dat besloten hebt! Ik had het niet in de gaten, dat je met dat Bloggergebeuren niet bij mijn site uitkomt. Ik doe verder niks met Blogger, maar heb 'm aangepast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. (Ben wel nieuwsgierig naar de naam nu. Flip? Jesse? Wisse?)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hoe kwam ik hier ooit terecht? link na link gevolgd, geloof ik.
    Maar het zou ook kunnen dat ik iets onvoorstelbaar schunnigs had gegoogled en daarmee hier belandde????

    Geen idee.
    Maar nog steeds blij dat het gebeurd is :)
    blijven schrijven ajb!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Olijf.

    Nee, cara, son stato io a rintracciarti per caso! Ben ik overigens ook niet rouwig om.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @ Sanneke. Gewoon Frans, Leo en Kees dus, hè. Who else?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoektermen zijn altijd leuk. Die van jou zijn nog goed te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @ Hans de Zwans. Ja, best te doen. Maar ik begrijp het soms toch niet. 'Rotte mandarijn', lees ik net. En voeg dat voor de gein in als zoekterm binnen deze blog. Nul hits. Raar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ahhh, ik sta niet alleen in mijn verwondering over de gebruikte zoek termen. Grote bloempotten levert een bezoek aan 'coupe bloempot' op. Aan welk blog 'fietsen van vroeger' wordt gekoppeld weet ik niet. Ik blijf het bijzonder vinden.

    ps. leuke foto's. Ik heb zo'n serie terwijl er spinazie lasagna genuttigd werd ;-p

    BeantwoordenVerwijderen
  13. @ Rianne. Leuk dat je hier even komt kijken. Je kunt die zoektermen ook omgekeerd gebruiken. Zo kun jij misschien 's bloggen over oude fietsen. En ik schreef zelf nog niet eerder over (even kijken):
    'gekken in witte jassen'
    'kangaroe van marsepein' en
    'hoe vullen ze de doosjes met krekels'. Maar het valt te overwegen natuurlijk.
    Spinazielasagne. Ik heb beeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Met een spoor van stroop probeerden wij vroeger onze namen op onze pannenkoek te schrijven.

    Blijkbaar is het op het internet niet veel anders?

    Met de meest vreemdsoortige zoektermen al dan niet te voorschijn.

    Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier komt lezen! Nog leuker als je laat horen wat je er van vindt.