woensdag 13 maart 2013

Grillig Groningen en de Harlem shake


Hoewel hij in hartje winter werd geboren, viel zijn feestje in de lente. Althans, dat leek zo. Dat liep zo. Want ik had geen tijd of geen zin in dat gedoe. Ook het prikken van een dag was lastig want vriendjes gingen om beurten met vakantie.

Het moest weliswaar een verrassing zijn en hij wilde er niks van weten maar hij was nu alweer een paar weken geleden jarig geweest en herinnerde mams af en toch maar met klem aan haar belofte: 'Ik hoop dat de speurtocht heel leuk wordt'.









Op vijf maart was de hele school een dag vrij, het was toevallig zomaar vijftien graden en zo verreden acht jongens die dag de beloofde speurtocht dwars door Groningen. Ze maakten knotsgekke 'Harlem Shake' filmpjes die ik niet online mag zetten en bakten als afsluiter pizza in het restaurant bij de grote broer.
 
's Avonds, toen ik hem al basketballend het portiek hoorde naderen, deed ik alvast de deur voor hem open. Hij spreidde zijn armen en zei stralend: "de speurtocht was fantastisch!"

Uitstellen is soms zo slecht nog niet. Maar ben blij dat ik niet langer wachtte, want nu, een week later, ligt er buiten alweer sneeuw. In het zuiden van Nederland zag men geen zon, half Frankrijk zit vast in zijn auto op de weg en er stond dertienhonderd kilometer file in België. Maar niet in Groningen hoor. Daar was het landschap bedekt met een prachtig laagje poedersuiker en verder vooral stil en leeg. Op mij na dan.


























 

14 opmerkingen:

  1. Je zou bijna denken dat hij op de BM school zit, we hadden een margedag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wie is die oranje wokkerd? Een verklede winterschilder? Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Anonimo, geen idee wie u is, maar u gaat door naar de volgende ronde! (ben jij soms degene bij wie het andere Harlem Shake filmpje is beland?, ben eigenlijk wel benieuwd)

    @ dick,
    De jarige zoon wilde dat ik per se meedeed ("doe dit aan, doe dat aan") en zei, toen ik als een malloot voor de camera danste: "Jij hebt echt lef." Ik wist niet dat dertig seconden zó lang konden duren.
    Maar als bedrijfskleding voor een schilder wellicht minder geschikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En de vrienden vonden het ook te vetcoolgaafsuper toch? Al staat het er niet met zoveel woorden. Dat ze eens niet naar de McDonalds-bowling-film gingen.
    Ik zou me niet laten verkleden trouwens. Er zijn grenzen. Ik beroep me in zulke gevallen op mijn functie: moeder of oma. Die functie heeft een zekere verantwoordelijkheid en waardigheid. Hier wordt dat goed begrepen, gelukkig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oranje tot daar aan toe, ahum. Maar die gele klompen zijn er echt te veel aan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De reacties van Selma en bentenge geven een mooie kruisbestuiving: ik ga voortaan als heppiemiel-kinderlokker alias vermomde weldoener, Ronald Mc Donaldje spelen! (of zou dat schadelijk zijn voor die tere kinderzieltjes?)

    Selma, jij bent waardiger, dat spreekt. Ik moet mijn sporen nog verdienen en verlaag mij daarvoor zelfs tot ridder-wok-cowboy-klompen-vrouw.
    Ja, ook zijn vrienden praatten er thuis enthousiast over, zo vernam ik uit betrouwbare bron.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klinkt als een geweldig feestje! Hier ook nog een feestje wat gevierd moet worden, we wachten wel even op de zon:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uitgestelde winterverjaardagen kunnen inderdaad heel leuk zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, zeker leuk, Door en Rianne. Maar tevens een beroerde les 'om op tijd te beginnen met voorbereiden.' Ik leer het nooit, ben altijd te laat. Anderzijds... Ik neem overal wel de tijd voor. (de volgende verjaardag hijgt alweer in mijn nek...)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeft één van de meelezende blogspotters hier enig idee waarom er een zwart rondje met, zo lijkt het, een pictogrammetje van een drugsspuit naast mijn naam staat?
    Zo pimp je je blog, zo ben je verslaafd :-\

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. betekent dat pictootje (misschien het symbool voor een potlood of ander schrijfmiddel, maar wat weet ik, simpele vlaming daarvan? ;-) ) dat jij de schrijver van DIT blog bent.... misschien?.....

      Verwijderen
    2. Ach ja, ach so, ich bin schreiberin dieses, das, der, dem, den, dieses blog, das soll es wesen. Danke!

      Verwijderen
  11. Begin maart werd de idee geboren om op de werkvloer een Harlem Shake te doen, gefilmd, gepubliceerd en al. Is intussen nog niet gebeurd wegens drukte.
    maar stel vast dat het reeds wordt toegedicht aan de nieuwe paus en dat jij en je crea-kroost het ook al achter de rug hebben.

    pffff.... dacht ik iets "origineels" te doen in onze sector ... ik ben lichtjaren te laat :) :) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beetje goed gejat dan slecht bedacht, nietwaar? ;-/

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier komt lezen! Nog leuker als je laat horen wat je er van vindt.