zondag 6 januari 2013

De school begint, maar leren doe je in je vrije tijd




Bijvoorbeeld in de branding bij Lido Conchiglie, of veilig achter de atlas met opa in Amsterdam. Door te luisteren naar de uitleg van stadshistoricus Beno Hofman over de verzuiling in Groningen. Of naar de opera die schuilt in de buurtbosjes.


Of door te kijken hoe grote broer pizzadeeg maakt, de muur af te breken tussen je ouders, aardappels te rooien, de zee te zien in Pieterburen of Puglia, voor Stampertje te spelen en naar de maan te staren of alle Europese kaarten van 1:200.000 in het bos op de grond te leggen, zodat inzichtelijk wordt hoe ver Denemarken van Carcassone is.






Een bootje leeg te scheppen in de Lot (of was het toch de Loire) waarmee je dan helaas niet weg kan varen omdat het ding aan een ketting ligt, maar gelukkig kun je er wel perziken in eten. Of door een zonnepanelenhuisje te bouwen op de maker fair, door het maken van servetkunst terwijl broerlief de pizza's bakt, een eigen basket in de tuin op te hangen of gewoon door op oudjaarsdag spelletjes te spelen.



(Nu moet ik alleen nog leren hoe op een overzichtelijke manier mijn plaatjes blogwaardig te krijgen) 








4 opmerkingen:

  1. muy muy bizarro (of zoiets...)
    een aantal van je foto's lopen mooi op rij. anderen moet ik met "een" programma openen om ze groot te zien.

    het mysterie van de foto's is bijna even groot als je leeropportuniteiten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er horen vast heel veel mooie verhalen bij al die foto's. Begin daar maar mee zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, vreemd is dat. Ik dacht leuk een foto-overzicht van 2012 op mijn blog te zetten, blijkt dat meer gepuzzel te zijn dan een beetje behoorlijk verhaal. Om mysteries op te lossen, kan ik me maar beter beperken tot tekst geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Wat een heerlijk kinderleven.
    Maar het abc komt hopelijk ook wel aan bod? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je hier komt lezen! Nog leuker als je laat horen wat je er van vindt.